Wednesday, February 3, 2016

half sleeves sweater

I knitted this sweater last year.



knit in the top from the bottom...


and knit in a wing from a shoulder…
opened a collar big , and lowered and braided shoulder a little, like vintage.
( I'm sorry I can't explain in English )




Wool remained, so I kittend a hat and gloves. It also is soft and is my favorite♡





This yarn : john arbon textiles hayward


 この半袖セーターを編んだのは去年(2015)の春でした。
去年住んでいた所のベランダは空が爽快だったな〜と、以前の写真を探してたら懐かしくなりました。



 これは下から輪にして脇まで編んで、肩のところで増やし目して小さな袖を作ります、肩のラインは少し下がっています。前後が全く同じ作りで、襟を大きく広げ、ヴィンテージっぽくしました。




 きちんとゲージを計って、平置ではちゃんと合っているのに、着てみるとラインがちょっと思ったより違うな〜ということがあります。
毛糸の重さで糸が伸びたり伸びなかったり、縦横の伸縮性の違いもありますから、難しいなと毎回思います。




半袖なので上に羽織って着ています。柔らかくて良いです
この毛糸は東京のMOORIT店で見つけました


No comments:

Post a Comment