Monday, October 30, 2023

Blue sweater

I have finished knitting husband's blue sweater. 



Does your lover or family ask questions when you knit something ? 


 I would be happy if that question was asked sometimes, of course. But, roughly every day, my husband ask me so often. To be honest, I was annoyed of hearing that question. I didn't understand why. 


One day, I found these sentences in the book. 

" When a man watches a women knitting he feels shut out. She is absorbed by an occupation he cannot share. She is in a sanctuary where he cannot follow. " from people knitting

I was surprised, I didn't know he felt like this. Anyways, After reading it He never asked again... I have mixed feelings. 



 主人の青いセーターが編み終わりました。家族や恋人からよく「何を編んでいるの?」と質問されることはありませんか?時々ならもちろん嬉しいけれど、うちの主人は毎日のように聞いてきます。正直いってウンザリしておりました。ある時、本の中にちょっとした文章を見つけました。「男性が編み物をしている女性を見ているとき、閉め出されたように感じます。彼女は彼とは決して共有できない何かに夢中になっている。彼女は彼が追うことができない聖域にいます。」こうゆう感じか?と尋ねるとどうもそのようなので、ちょっとビックリしました。しかも、それ以来ひつこく聞かなくなりました。まあ良かったのか何なのか、、



No comments:

Post a Comment