Friday, May 27, 2022

Sleeveless Waistcoat

I have been knitting sleeveless sweater from the pattern of 1940s. 


The old picture of the model is wearing cute and lovely fit. but I was making mistake in the front line, so it not good worked.

What do you do when you finally sew and find a mistake ? 


I left it as it is.. ! I may try again, in a different color.


And the size seems a little large for me. 

The pattern from a book of " Vintage knitting 18 patterns from the 1940s" by Liza Hollinghurst . Check inside before buying a book. 


I will knit cardigan from that book again. I wish I can knit it before the winter. 

1940年代のパターンでベストを編みました。よく見るとわかるんですが、前身ごろのラインが間違っています。しかも全て終わって縫い合わせて間違えを見つけたという、、がっくり。でも直さずにそのまま着ることにしました。写真を撮ってみるとちょっと大きいのにも気が付きました。もう一度違う色でサイズを直して、正しく編みなおすのもイイかもしれません。パターンはVintage knitting というLiza Hollinghurst さんの本の中から編みました。お買い求めの場合は中をパラパラと見てからの方がいいと思います。次はカーディガンも編んでみようと思っています。冬が来る前に編み終わったらいいかなという感じですが。


No comments:

Post a Comment