Monday, October 30, 2023

Mushrooms cultivation

 Gardening stores in Japan sell small wood part for growing mushrooms. contains mushroom bacteria inside it, so spray water twice a day and be careful to control the temperature. 

Tuesday

The appropriate temperature is 15 to 25 degrees. Autumn is the best season to grow because temperature differences are necessary for growth. 

Friday

And Sunday was the first harvest. What a speed !


 きのこの栽培をやってみました。一日2回霧吹きし、あとは生育温度が15~25度になっているように気を付けます。私のところは薪ストーブで暑くなるので、涼しい部屋に置きました。なるべく温度差がある方がいいそうです。最初の写真が火曜日、次が金曜日、最初の収穫は日曜日でした。ものすごいスピードですね。うまくやれば100個くらい収穫できるそうです。私がやったのは「もりのキノコ農園シリーズ」のしいたけでした。


No comments:

Post a Comment